E-knihy, návody a nástroje

Reed průvodce mezd pro rok 2025

Tento průvodce využívá data z pracovních pozic zveřejněných v České republice ke zdůraznění důležitých trendů a poznatků, abyste mohli porovnat průměrné mzdy vašich zaměstnanců s mzdami v České republice, nebo zjistit, kolik byste mohli vydělávat.
Čtení na 5 minut
Spokojení zaměstnanci-klíč ke šťastnějšímu týmu

Spokojení zaměstnanci-klíč ke šťastnějšímu týmu

Po pandemii covidu se společnost Reed rozhodla prozkoumat téma spokojenosti zaměstnanců, aby zjistila, co lidé od své pracovní kariéry skutečně očekávají. K tomu jsme oslovili 2 000 zaměstnanců z různých odvětví. Klíčová zjištění z průzkumu: 24 % pracovníků plánuje během následujících dvou let změnit zaměstnání Více než třetina (36 %) má pocit, že jejich mzda neodpovídá vykonávané práci Přátelství na pracovišti jsou nejvíce uspokojujícím aspektem práce v současné firmě (45 %), následuje flexibilita pracovní doby (40 %) a mzda (33 %) 65 % uvedlo, že jejich zaměstnavatel nenabízí odměny za dobré pracovní výsledky Tento eBook se zaměřuje na klíčové prvky zaměstnanecké spokojenosti. Zjistíte, na jaké oblasti by se měli manažeři soustředit, aby si udrželi motivovaný tým, a dotkneme se i tématu hlubší angažovanosti. Po celou dobu se o své osvědčené postupy dělí odborníci z praxe, jejichž doporučení můžete snadno implementovat i ve své organizaci. Mezi odborníky vystupujícími v eBooku najdete: Carolyn Nevitte, ředitelka, People Insight Matthew McDonnell, ředitel zaměstnanecké zkušenosti, Willis Towers Watson Katie Whitehouse, HR ředitelka UK&I, ServiceNow Chris Brindley, vedoucí odměňování a zaměstnanecké zkušenosti, Reed Niamh Macaskill, vedoucí týmu People and Experience, Camelot Spokojení zaměstnanci jsou výkonnější tým a naslouchání jejich názorům je prvním krokem ke změnám, které mají skutečný dopad. Stáhnutím tohoto eBooku pochopíte: Co znamená spokojenost zaměstnancůSpokojenost není jen o každodenních úkolech – úzce souvisí s tím, jak zaměstnanci vnímají styl řízení firmy a její kulturu. Důležité jsou například interní komunikace, politika rozvoje zaměstnanců a uznávání výkonu. Klíčové faktory pro zvýšení spokojenostiZaměstnanci potřebují jasný směr a smysl v práci. Vedení by mělo jasně komunikovat strategii a cíle, aby se lidé cítili propojeni, oceněni a naplněni. Nejlepší postupy pro tvorbu průzkumu spokojenostiDobře navržený a správně načasovaný průzkum může přinést dlouhodobé výhody. Neměl by být využíván jen v krizových situacích. Jak využít data z průzkumu pro změnyJedním z klíčů ke spokojenosti je zaměřit se na to, co je pro zaměstnance skutečně důležité – a tato témata pravidelně vyhodnocovat. Budoucnost spokojenosti zaměstnancůAbyste byli v budoucnu vnímáni jako zaměstnavatel první volby, nestačí jen konkurovat mzdou, benefity a firemní kulturou. Je třeba budovat konzistentně pozitivní zaměstnaneckou zkušenost.
Úspěšné zaškolení vzdálených zaměstnanců

Úspěšné zaškolení vzdálených zaměstnanců

​Efektivní proces zaškolení je klíčový pro úspěšnou integraci všech zaměstnanců – a u těch, kteří pracují na dálku, je ještě důležitější, protože jim chybí běžná osobní interakce. Skvěle nastavený onboarding: zvyšuje spokojenost zaměstnanců snižuje fluktuaci umožňuje rychlejší nástup produktivity Náš průvodce vám pomůže úspěšně zaškolit zaměstnance na dálku, efektivně využít váš čas a rychle začlenit nového kolegu do týmu. „Nedostatek osobního kontaktu znamená, že je potřeba více času a úsilí, abyste novému zaměstnanci pomohli zvyknout si na nové pracovní prostředí i roli.“ Jak přivítat zaměstnance na dálku Připravit se na vytvoření inkluzivního a přívětivého prostředí od první minuty je zásadní. Bez důkladné přípravy a kreativity můžete nového kolegu neúmyslně izolovat – aniž byste si to uvědomili. Jak tomu předejít, se dozvíte v našem eBooku. Plánování prvních dnů a týdnů Jako manažer musíte být dobře připravený už od začátku. Je důležité mít naplánovaný minimálně první týden onboardingového procesu. Náš eBook vám poskytne konkrétní nápady, jak zorganizovat první den, první a druhý týden, a také průběžné tipy pro hladkou integraci do týmu. Virtuální týmové aktivity jsou klíčem Ať už pracuje na dálku jen nový kolega, nebo celý váš tým, pravidelné týmové aktivity jsou důležité pro udržení vysoké morálky i produktivity. V našem průvodci najdete osm konkrétních nápadů, jak udržet tým propojený.
Zaškolte nováčky snadno-stáhněte si naši šablonu kontrolního seznamu

Zaškolte nováčky snadno-stáhněte si naši šablonu kontrolního seznamu

Kontrolní seznam pro zaškolení nových zaměstnanců – proč je důležitý? Zaškolení je zásadní pro to, aby se noví zaměstnanci dobře začlenili do organizace a mohli co nejdříve přinést pozitivní výsledky. Použití jednoduchého kontrolního seznamu může onboarding výrazně zjednodušit a zpřehlednit. Stručný a dobře strukturovaný kontrolní seznam pro zaškolení může celý proces zefektivnit a pomoci každému novému členovi týmu rychle se zorientovat. Zaškolovací checklist zároveň ulehčuje práci manažerům a personalistům, kteří zajišťují hladký průběh nástupu nových zaměstnanců. Co by měl checklist obsahovat? Náš stažitelný kontrolní seznam zahrnuje úkoly pro: První den První týden První měsíc Po třech měsících Po šesti měsících I když kontrolní seznamy pomáhají zajistit osvědčený postup a kvalitní zaměstnaneckou zkušenost, neměly by se stát jen formální „odškrtávací“ rutinou. Náš bezplatný šablonový checklist je navržen tak, aby zjednodušil onboardingový proces a poskytl novým zaměstnancům podporu během jejich prvních šesti měsíců ve firmě. Stáhněte si Reed checklist pro zaškolení Ať už hledáte praktický nástroj pro použití ve vaší společnosti, nebo se jen chcete dozvědět, co by měl správný checklist obsahovat, tento přehledný dokument je nepostradatelným pomocníkem pro vás i vaše nové zaměstnance.
Průvodce hledáním práce – jak získat vysněnou pozici

Průvodce hledáním práce – jak získat vysněnou pozici

Náš průvodce vám ukáže jednotlivé kroky, které byste měli podniknout, abyste našli správnou kariéru a znovu si zamilovali pondělky.Je navržen tak, aby vám poskytl rady při hledání práce a pomohl vám prezentovat se tak profesionálně, že pro zaměstnavatele bude těžké odolat a nepozvat vás na pohovor. Od vytvoření poutavého životopisu až po napsání motivačního dopisu, který vzbudí zájem zaměstnavatele – následující strategie vám poskytnou nejlepší šanci získat pozvání k pohovoru a nakonec i vysněnou pozici. „Personalisté mohou být vaší klíčovou oporou při hledání práce. Stejně jako byste si nekoupili auto bez odborné rady, i při hledání nové práce -něčeho, co vám může změnit život – vám podpora odborníků výrazně zvýší šance na úspěch." Co najdete v průvodci? Stažením tohoto průvodce získáte přístup k radám, které pokrývají celý proces hledání práce, včetně: Jak najít vhodné pracovní nabídky Jak napsat životopis Jak napsat motivační dopis Jak zvýšit svou atraktivitu pro zaměstnavatele Jak získat vysněnou pracovní pozici
Reed průvodce mezd pro rok 2025

Reed průvodce mezd pro rok 2025

Náš průvodce mzdami v České republice pro rok 2025 uvádí průměrné mzdy a benefity v 10 sektorech. Tento průvodce využívá data z pracovních pozic zveřejněných v České republice ke zdůraznění důležitých trendů a poznatků, abyste mohli porovnat průměrné mzdy vašich zaměstnanců s mzdami v České republice, nebo zjistit, kolik byste mohli vydělávat. I přes globální výzvy a ekonomické tlaky je trh práce v České republice nadále relativně stabilní. Čtyřprocentní míra nezaměstnanosti ovšem naznačuje rostoucí tlaky v určitých průmyslových odvětvích. Změny týkající se zkušební doby, výpovědních lhůt i ustanovení umožňující pracovat už od 14 let reflektují snahy o modernizaci trhu práce. Tyto reformy mají za cíl zvýšit flexibilitu zaměstnanců i zaměstnavatelů, ale teprve se uvidí, jak budou účinné z dlouhodobého hlediska. Přesvědčení odborníků, aby se připojili k vaší organizaci, vyžaduje mnohem víc než jen dobrý plat. Nejvyšší prioritu má stabilita a většina pracovníků v České republice uvažuje o změně zaměstnání jen v případě výrazně vyššího platu, případně ve společnostech se špičkovou pověstí a balíčky zaměstnaneckých výhod. Na základě dat z pracovních pozic vyplněných společností Reed náš průvodce mzdami 2025 pro Českou republiku nabízí skvělý nástroj pro porovnání mezd pro 10 sektorů. Díky využití našeho průvodce ke zjištění průměrné mzdy budete moci pochopit, jaké pracovní pozice jsou v zemi žádané, což vám pomůže při hledání nových zaměstnanců nebo vaší příští pozice. Kromě toho poznatky odborníků pomáhají vytvořit si přehled o trendech, které sektory ovlivňují, a zaměstnavatelům i uchazečům o zaměstnání poskytují rady pro pohyby na trhu práce v roce 2025.   Pro koho je průvodce mzdami v České republice pro rok 2025 určen? Náš průvodce mzdami v České republice pro rok 2025 je jako stvořený pro: Profesionály, kteří si chtějí porovnat své příjmy. Zaměstnavatele, kteří chtějí vylepšit svou nabídku mezd a zaměstnaneckých výhod. Je jedno, jestli zjišťujete platy na pozicích v oblasti technologií, prodeje a marketingu, nebo třeba lidských zdrojů, tento průvodce vám zajistí všechny potřebné informace. Zásluhou odborných znalostí našich náborových specialistů zdůrazňuje klíčové trendy v oblasti náboru a umožňuje vám s jistotou plánovat další rok. ​ Odvětví pokrytá průvodcem mzdami pro rok 2025 Náš průvodce mzdami a zaměstnaneckými výhodami zahrnuje 10 odvětví a nabízí přesná data o mzdách, zaměstnaneckých výhodách a trendech na poli náboru zaměstnanců na nejrůznějších pozicích. Obsažená odvětví: Účetnictví, bankovnictví a finance Strojírenství Lidské zdroje a obchodní podpora Právní záležitosti Vícejazyčné sdílené služby (MSS) Nákup a dodavatelský řetězec Nemovitosti a stavebnictví Prodej a marketing Technologie Dočasné personální obsazení Tito průvodci zprostředkovávají data, která potřebujete k přesnému porovnání mezd – od základních pozic až pozice ve vedení.   Zaměstnavatelé: hledáte informace týkající se srovnávání mezd? Na výrazně konkurenčním trhu práce je zvláště důležité nabízet konkurenceschopné mzdy. Nedopusťte, aby vaše společnost zaostávala. Náš průvodce vám pomůže získat a udržet si ty nejlepších talenty pomocí konkurenceschopných balíčků odměn.   Uchazeči o zaměstnání: zajímá vás, kolik byste si měli vydělat? Zorientovat se v platových očekáváních může být někdy dost náročné. S naším průvodcem snadno zjistíte, kolik přesně byste mohli – nebo dokonce měli – vydělávat, spolu s informacemi o nově vznikajících pozicích a dovednostech, jež mohou přispět k zajištění budoucnosti vaší kariéry. V tomto průvodci najdete všechny odpovědi bez ohledu na to, jestli se zajímáte o zaměstnání v oblasti práva či nemovitostí a stavebnictví.   “Je zajímavé, že na začátku roku 2025 o něco více profesionálů aktivně hledá práci, případně jsou otevřeni diskusi o nových příležitostech. Bez spolupráce s náborovým specialistou, který dokáže aktivně prodat vaši společnost a příležitost, ovšem může být těžké přesvědčit lidi, aby se opravdu odhodlali přejít jinam – a právě tady může nabídka jedinečných výhod odpovídajících potřebám každého zaměstnance skutečně pomoct.“ Citát od Lenka Hnátkové, ředitelky, Reed – pražská kancelář   Jaké obory pokrývá průvodce mzdami v České republice pro rok 2025 od společnosti Reed? Tento průvodce poskytuje data o platech a zaměstnaneckých výhodách pro 10 oborů, kam patří: Účetnictví, bankovnictví a finance Strojírenství Lidské zdroje a obchodní podpora Právní záležitosti Vícejazyčné sdílené služby (MSS) Nákup a dodavatelský řetězec Nemovitosti a stavebnictví Prodej a marketing Technologie Dočasné personální obsazení   Proč si stáhnout nejdůvěryhodnějšího průvodce mzdami v České republice? Náš průvodce mzdami pro rok 2025 je zásadním zdrojem informací pro uchazeče o zaměstnání i zaměstnavatele. Nabízí: Podrobné údaje o mzdách pro rok 2025. Analýzu trendů na trhu. Přehled o zaměstnaneckých výhodách, kterých si zaměstnanci nejvíc cení. Komplexní údaje o různých pracovních pozicích. Udržte si náskok před konkurencí zásluhou odborného poradenství na poli mezd, zaměstnaneckých výhod a náborových trendů. Jak může průvodce platy v České republice od společnosti Reed pomoct při srovnávání zaměstnaneckých výhod a odměn? Náš průvodce mzdami vychází z průzkumu mezi 500 českými pracovníky, který proběhl na konci roku 2024. Kompletní přehled si můžete přečíst v části průvodce s názvem „velké odhalení českých mezd a zaměstnaneckých výhod“. Důležitá zjištění z našeho průzkumu: Téměř každý čtvrtý (24 %) dotázaný uvedl, že v běžném týdnu odpracuje mnohem nebo o něco víc hodin, než za kolik je placen. Čtvrtina zaměstnanců není spokojena se svými mzdami. Víc než polovina (69 %) těch, kdo nejsou spokojeni se svojí mzdou, uvedla jako důvod to, že se jejich mzda nezvyšuje spolu s životními náklady, a víc než třetina (34 %) se svěřila, že se jim nedaří ušetřit dost peněz na splnění vlastních finančních cílů. Zvýšení mzdy zůstává nejvýznamnějším opatřením, díky kterému se zaměstnanci cítí lépe ohodnoceni, přičemž 64 % respondentů ho řadí na první příčku. Téměř čtvrtina (24 %) zaměstnanců má pocit, že je jejich zaměstnavatel dostatečně neoceňuje.
Vzdálené pohovory – Nejvyšší průvodce

Vzdálené pohovory – Nejvyšší průvodce

Pohovory jsou pevně zakořeněnou součástí náborového procesu, ale pokud se na ně řádně nepřipravíte nebo máte neefektivní postup, můžete nejen přijít o talentovaného uchazeče – ale také poškodit značku svého zaměstnavatele. Vzhledem k tomu, že mnoho firem dnes využívá modely práce na dálku nebo v hybridním režimu, staly se vzdálené pohovory běžnou součástí obchodní praxe. Vedení pohovorů na dálku přináší mnoho výhod – rychlejší nábor, širší přístup k talentům díky odstranění geografických omezení, odstranění potřeby cestování a často také rychlejší plánování. Stáhnutím tohoto eBooku se dozvíte: Jak se připravit na vedení vzdáleného pohovoruJe důležité věnovat čas přípravě – a první krok je jasně si stanovit, co od nového zaměstnance očekáváte. Tento eBook vám poradí, jak co nejlépe využít popis pracovní pozice a profil ideálního kandidáta, jak si organizovat pohovor, jaké informace poskytnout uchazeči a tipy, jak s ním po celou dobu udržet pozitivní a profesionální kontakt. Různé typy pohovorů a jak je přizpůsobit na dálku Ať už vedete video pohovor jeden na jednoho, telefonický rozhovor, panelový pohovor přes video, kompetenčně zaměřený pohovor nebo skupinové setkání – všechny tyto formáty lze přizpůsobit vzdálenému provedení. V eBooku popisujeme výhody jednotlivých stylů a nabízíme tipy, jak je úspěšně realizovat na dálku. Software a nástroje pro vedení vzdálených pohovorů Správné technologie a software jsou klíčem k úspěchu vzdáleného pohovoru. Ať už provádíte online pohovory pravidelně nebo jen příležitostně, připravili jsme pro vás seznam skvělých bezplatných i placených nástrojů, které vám mohou pomoci. Jak udělat skvělý první dojem Působit dobře hned na začátku je klíčové – a při pohovoru na dálku to platí dvojnásob. V eBooku najdete naše hlavní rady, jak udělat pozitivní dojem, včetně videa, kde naši ředitelé sdílejí své nejlepší tipy. Proč je důležité správně navázat po pohovoru Co dělat po skončení pohovoru? Jak správně navázat komunikaci? Mnoho lidí dělá chybu, že neprovedou následný kontakt efektivně, což může znamenat ztrátu ideálního kandidáta. Ať už chcete uchazeči nabídnout pozici, nebo ne, eBook obsahuje doporučení, jak správně pokračovat. V době, kdy mnoho firem bojuje s náborem v náročném trhu práce, je ještě důležitější, aby byl váš proces vzdálených pohovorů efektivní, udržel si zájem kandidátů a pomohl vám získat ty nejlepší odborníky. Začněte s vylepšováním svého procesu vzdálených pohovorů – stáhněte si náš bezplatný průvodce. Podívejte se na video, kde naši výkonní ředitelé sdílejí své tři nejlepší tipy pro vedení pohovorů na dálku: