Tato elektronická kniha nabízí nejnovější poznatky a odborné rady o tom, co znamená spokojenost zaměstnanců, jak ji pochopit a jak mohou organizace dosáhnout vyšší úrovně spokojenosti na pracovišti.
V návaznosti na pandemii Covid se společnost Reed rozhodla prozkoumat téma spokojenosti zaměstnanců, aby zjistila, co lidé od svého pracovního života nejvíce očekávají. Za tímto účelem jsme oslovili 2 000 zaměstnanců z různých odvětví.
Klíčové závěry průzkumu odhalily:
- 24 % pracovníků plánuje v příštích dvou letech změnit zaměstnání
- Více než třetina (36 %) má pocit, že jejich plat je vzhledem k vykonávané práci příliš nízký
- Přátelství na pracovišti je nejuspokojivějším prvkem práce v současné společnosti (45 %) a těsně následuje flexibilita pracovní doby (40 %) a plat (33 %)
- Dvě třetiny (65 %) uvedly, že jejich společnost nenabízí odměny za dobré pracovní výsledky
Tato elektronická kniha se zabývá především faktory spokojenosti zaměstnanců: opatřeními, která by manažeři měli přijmout, aby udrželi spokojenost svých zaměstnanců, a také ambicióznějším tématem, kterým je angažovanost. V celé knize odborníci z oboru sdílejí své poznatky a metody zvyšování spokojenosti zaměstnanců a využívají osvědčené nápady, které mohou být užitečné pro vaši organizaci.
Mezi odborníky, kteří se na této elektronické knize podíleli, patří:
- Carolyn Nevitte, ředitelka, People Insight
- Matthew McDonnell, ředitel pro zkušenosti zaměstnanců, Willis Towers Watson
- Katie Whitehouse, personální ředitelka pro Spojené království a Irsko, ServiceNow
- Chris Brindley, vedoucí pro odměňování a zkušenosti spolupracovníků, Reed
- Niamh Macaskill, vedoucí pro lidské zdroje a zkušenosti, Camelot
Spokojení zaměstnanci jsou produktivní a naslouchání názorům zaměstnanců je prvním krokem, který mohou zaměstnavatelé učinit, aby dosáhli změn k lepšímu.
Stažením této elektronické knihy získáte informace o těchto tématech:
Co znamená spokojenost zaměstnanců
Spokojenost zaměstnanců je úzce spjata nejen s jejich každodenními úkoly, ale také s tím, jak vnímají styl řízení a organizační kulturu společnosti – tedy s rysy, které definují danou firmu, jako je interní komunikace, politika rozvoje zaměstnanců a uznání jejich výkonu.
Klíčové faktory pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců
Pro spokojenost v práci potřebují zaměstnanci směr a pocit smysluplnosti, který je motivuje k další práci. Vedoucí pracovníci proto musí jasně definovat svou strategii a cíle, aby se zaměstnanci cítili propojeni, oceňováni a naplnění.
Osvědčené postupy při navrhování průzkumu spokojenosti
Dobře navržený a načasovaný průzkum spokojenosti zaměstnanců může vaší společnosti přinést dlouhodobé výhody a udržet pracovní sílu, na kterou se můžete spolehnout při plnění úkolů. Průzkumy by neměly být vyhrazeny pouze pro období krize.
Jak využít data z průzkumu k zavedení změn
Jedním ze způsobů, jak dosáhnout vysoké spokojenosti zaměstnanců, je zaměřit se přímo na oblasti, které jsou pro zaměstnance nejdůležitější–, a pravidelně je kontrolovat, aby zůstaly relevantní.
Budoucnost spokojenosti zaměstnanců
Aby byli zaměstnavatelé v budoucnu „zaměstnavateli první volby“, nestačí pouze nabízet konkurenceschopné odměny, možnosti rozvoje a zdravou firemní kulturu. Bude třeba také zajistit trvale pozitivní zkušenosti zaměstnanců.