Tato elektronická kniha nabízí nejnovější poznatky a odborné rady o tom, co znamená spokojenost zaměstnanců, jak ji pochopit a jak mohou organizace dosáhnout vyšší úrovně spokojenosti na pracovišti.

V návaznosti na pandemii Covid se společnost Reed rozhodla prozkoumat téma spokojenosti zaměstnanců, aby zjistila, co lidé od svého pracovního života nejvíce očekávají. Za tímto účelem jsme oslovili 2 000 zaměstnanců z různých odvětví.

Klíčové závěry průzkumu odhalily:

  • 24 % pracovníků plánuje v příštích dvou letech změnit zaměstnání
  • Více než třetina (36 %) má pocit, že jejich plat je vzhledem k vykonávané práci příliš nízký
  • Přátelství na pracovišti je nejuspokojivějším prvkem práce v současné společnosti (45 %) a těsně následuje flexibilita pracovní doby (40 %) a plat (33 %)
  • Dvě třetiny (65 %) uvedly, že jejich společnost nenabízí odměny za dobré pracovní výsledky

Tato elektronická kniha se zabývá především faktory spokojenosti zaměstnanců: opatřeními, která by manažeři měli přijmout, aby udrželi spokojenost svých zaměstnanců, a také ambicióznějším tématem, kterým je angažovanost. V celé knize odborníci z oboru sdílejí své poznatky a metody zvyšování spokojenosti zaměstnanců a využívají osvědčené nápady, které mohou být užitečné pro vaši organizaci. 

Mezi odborníky, kteří se na této elektronické knize podíleli, patří:

  • Carolyn Nevitte, ředitelka, People Insight
  • Matthew McDonnell, ředitel pro zkušenosti zaměstnanců, Willis Towers Watson
  • Katie Whitehouse, personální ředitelka pro Spojené království a Irsko, ServiceNow
  • Chris Brindley, vedoucí pro odměňování a zkušenosti spolupracovníků, Reed
  • Niamh Macaskill, vedoucí pro lidské zdroje a zkušenosti, Camelot

Spokojení zaměstnanci jsou produktivní a naslouchání názorům zaměstnanců je prvním krokem, který mohou zaměstnavatelé učinit, aby dosáhli změn k lepšímu.

Stažením této elektronické knihy získáte informace o těchto tématech:

Co znamená spokojenost zaměstnanců

Spokojenost zaměstnanců je úzce spjata nejen s jejich každodenními úkoly, ale také s tím, jak vnímají styl řízení a organizační kulturu společnosti – tedy s rysy, které definují danou firmu, jako je interní komunikace, politika rozvoje zaměstnanců a uznání jejich výkonu.

Klíčové faktory pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců

Pro spokojenost v práci potřebují zaměstnanci směr a pocit smysluplnosti, který je motivuje k další práci. Vedoucí pracovníci proto musí jasně definovat svou strategii a cíle, aby se zaměstnanci cítili propojeni, oceňováni a naplnění. 

Osvědčené postupy při navrhování průzkumu spokojenosti

Dobře navržený a načasovaný průzkum spokojenosti zaměstnanců může vaší společnosti přinést dlouhodobé výhody a udržet pracovní sílu, na kterou se můžete spolehnout při plnění úkolů. Průzkumy by neměly být vyhrazeny pouze pro období krize.

Jak využít data z průzkumu k zavedení změn

Jedním ze způsobů, jak dosáhnout vysoké spokojenosti zaměstnanců, je zaměřit se přímo na oblasti, které jsou pro zaměstnance nejdůležitější, a pravidelně je kontrolovat, aby zůstaly relevantní.

Budoucnost spokojenosti zaměstnanců

Aby byli zaměstnavatelé v budoucnu „zaměstnavateli první volby“, nestačí pouze nabízet konkurenceschopné odměny, možnosti rozvoje a zdravou firemní kulturu. Bude třeba také zajistit trvale pozitivní zkušenosti zaměstnanců.