Správná náborová strategie je klíčem k dosažení vašich obchodních cílů. Zde je několik tipů od odborníků, které vám pomohou nastavit vaši společnost na cestu k úspěchu – a zkratky, díky nimž budete mít náskok před konkurencí.
Co je náborová strategie?
Náborová strategie je jasný plán, který vysvětluje, na jaké pozice budete najímat, kdy, proč a jak. Měla by být propojena s celkovými cíli vaší společnosti.
Vaše strategie musí být proveditelná a snadno sdělitelná. Taktiku můžete upravovat, ale strategie musí být vždy jasná.
Základní aspekty skvělé náborové strategie
Plány růstu
- Abyste mohli rozšířit svůj tým, budete muset přijmout nové zaměstnance, což vyžaduje čas a zdroje.
- Vytvořte měřítko, které vám pomůže určit, které oblasti vašeho podnikání nejvíce těží z navýšení počtu zaměstnanců.
- Můžete se zaměřit na návratnost investic nebo ztracené příležitosti.
Zkratka: Nejste si jisti, kolik nových zaměstnanců budete potřebovat? Náborová agentura vám zprostředkuje dočasné zaměstnance a dodavatele, kteří vám pomohou rychle a bez rizika rozšířit vaše podnikání.
Značka zaměstnavatele
- Ujistěte se, že značka zaměstnavatele a sdělení jsou atraktivní pro vaši cílovou skupinu, zejména na sociálních sítích. Známá značka je velkým lákadlem pro talentované uchazeče o zaměstnání.
- Buďte otevření a transparentní ohledně pracovní kultury ve vaší společnosti, abyste přilákali uchazeče, kteří budou vyhovovat vašemu podnikání.
Zkratka: Pokud vaše značka není dobře známá, náborová agentura může kontaktovat uchazeče přímo a věnovat čas propagaci vašich sdělení zaměstnavatele.
Audit dovedností
- Na základě cílů vaší společnosti identifikujte oblasti, ve kterých se podnikání rozvíjí, a poté rozhodněte, jaké dovednosti budete potřebovat k úspěchu.
- Vaše náborová strategie by měla zahrnovat způsoby, jak najít a přivést do společnosti nové dovednosti.
- Zaměstnavatelé se často zaměřují na pokročilé digitální a technické dovednosti, ale měli byste také zvážit přijetí uchazečů s odlišnými zkušenostmi.
Zkratka: Při pohovoru na pozici, kterou jste sami nikdy nevykonávali, vám náborový konzultant může nabídnout tipy a podporu, které vám pomohou získat sebevědomí.
„Můžete vylepšit svou taktiku, ale vaše konečné cíle musí být jasné.“
Flexibilita
- Pokud se vaše společnost musí rychle přizpůsobovat nepředvídatelnému trhu, nemusí být najímání stálých zaměstnanců tou správnou volbou.
- Vaše strategie by měla zahrnovat plán pro dočasné zaměstnance a dodavatele, kteří pokryjí projekty, u nichž je pravděpodobná změna v krátké době.
Zkratka: Pokud již nemáte pokročilou mzdovou agendu, je rozumné požádat náborovou agenturu, aby spravovala mzdy vašich dočasných zaměstnanců. Postarají se o daně, dovolenou a dokonce i o příspěvky na důchodové pojištění, čímž vám ušetří spoustu starostí.
Kdy revidovat strategii náboru
Vždy byste měli přemýšlet o tom, jak odlišit svou společnost od konkurence a jak se stát atraktivnějším zaměstnavatelem pro potenciální uchazeče.
Věnujte pozornost všem aspektům náborového procesu a v průběhu roku provádějte taktické úpravy, pokud je to nutné, přičemž se držte své strategie náboru.
Celkovou strategii náboru byste měli každoročně revidovat, abyste se ujistili, že je v souladu se širšími obchodními cíli. Je důležité, aby všichni ve společnosti rozuměli vašim cílům – proto jasně a stručně definujte, jak vypadá úspěch a jak ho dosáhnete.